Re: Squid g�p�ette selvom side _er_ cached !

Mads Danquah skrev:

> Hvordan kan jeg undgå dette irriterende problem ?
>
> Hvis jeg åbner en side som jeg er sikker på jeg har cached åbner min
> linux-box stadigvæk Internet forbindelsen og tjekker om siden er blevet
> opdateret.. siden dukker lynhurtigt frem på klienten men formålet med
> proxien var at den skulle minimere "ægte" Internet-forbrug :(

Det er jo netop det den gør!!!
Den spørger om hvornår siden sidst er blevet rettet, hvilket er en
minimal pakkeforsendelse opver internettet.
Er siden opdateret, henter den den opdaterede del af siden.
Hvis ikke siden er opdateret viser den siden frs cachen, og behøver
derfor ikke at downloade billeder, html osv. igen.

TRO MIG! Det er en kraftig besparrelse i internet trafik, hvis man bare
er mere end 5-10 personer der går på nettet via proxien.

Hvis du ønsker at undgå at den kopler sig på nettet, så er det ikke en
proxy du skal have fat i, men en cache surfer(netscape har denne
funktion).
--
MVH
Kim@xxxxxxxxx