Re: Sendmail videresender del af domænets post

Morten Christensen wrote:

> Jeg kan først forsøge med dit råd i morgen når jeg er på jobbet igen.
> Der er en krølle mere på problemet, jeg ikke ved, om du har taget
> hensyn til. Eftersom vores domæne er registreret hos
> internetudbyderen (der bla. også har vores hjemmeside), bliver linierne
> i /etc/aliases:
>
> xyz            xyz
> abc           abc@domæne.dk
>
> Jeg kan godt forestille mig tilfælde, hvor abc er oprettet som
> bruger på systemet, og så tror jeg, at systemet selv udvider abc's
> navn til at være abc@domæne.dk.
Det er lidt svært at gætte, hvad du mener med den sidste paragraf,
men hvis du mener at "abc" er oprettet på den lokale mailserver, og
at sendmail skulle levere mailen til den lokale bruger "abc", inden
den kikkede i alias filen, så tager du fejl.
Under alle omstændigheder, kan man let teste, hvad sendmail vil
gøre for at levere en mail, man skriver nemlig "sendmail -bv
mailadresse"
så får man at vide hvor mailen bliver leveret.
Lars havde også et forslag om at bruge virtaliases. Det kan man også,
men det er som regel ikke nødvendigt, medmindre man har flere
domainer på samme mailserver, og kommer ud for mailadresser som:
salg@xxxxxxxxxxx
salg@xxxxxxxxxxx
der skal leveres forskellige steder hen.

--
MVH / Best Regards
Allan Jacobsen