Re: Screensaver med flere passwords

Hans Kurt Ibsen wrote:

> Vi har ønske om en screensaver (gerne under KDE), som kan acceptere
> passwords fra en gruppe personer (f.eks. specificeret ved userid i
> .Xdefaults). Der findes det komercielle produkt Accelerated-X med CDE, men
> det fås endnu ikke til Redhat 5.2. Det er ikke tilstrækkeligt med password
> fra den indloggede bruger og root - et medlem af arbejdsgruppen ønsker at
> kunne åbne screensaveren på sin kollegas maskine med sit eget password.
>
> Kender I en mulighed for at klare denne problematik ?

Tja, der er ihvertfald en: Use the Source Luke :) Jeg tror det ville
kunne klares på en halv time. Download kildekoden til xscreensaver som
er den der bruges i Redhat. Så er det blot at finde stedet hvor den
verificerer passwords, og udvide det med et par linier. (man getpwnam(3)
og crypt(3) vil være relevante)

Mvh Morten