Re: Flyt af Linux partition til ny HD

Gurjinder Singh wrote:

> Lige nu har jeg min linux kørende på en 3.2GB harddisk
> som jeg syntes er lidt langsom. Jeg har derfor planer
> om at flytte den over på en IBM Deskstar GX 22GB (Så
> har jeg også lidt plads til et ekstra linux programmer ;> )

Se på Hard Disk Upgrade Mini How-To og unix_r23.faq'en
(se links side på sslug)

> Mit mål er nu at flytte hdc1 og hdc5 over på en ny
> HD så de kommer til at hedde hda1 og hda5. Spørgsmålet
> er hvordan gør jeg dette???? Kan man bruge dosprogrammet
> GHOST (Symantech)????

Den ville jeg ikke anvende . Hold dig til "tar" eksemplet
i Hard Disk Upgrade Mini How-To

Vedr. partitionering prøv at se på http://www.danbbs.dk/~monz/

> Som min konfiguration er nu booter jeg op på en disk for at
> komme ind i Linux. Hvordan ændrer jeg dette så når jeg har
> flyttet mine informationer fra den gamle HD til den nye, at
> jeg booter direte ind i Linux??????

Anvender lilo fra MBR ( se /etc/lilo.conf)

PS.
Husk at harddiske er hurtigst på de yderste spor (små cylindernumre)
og langsomst inderst. Der kan nemt være tæt på en faktor 2 i forskel.

--
mvh Frank Damgaard  frda@xxxxxxxxxxxxx | frank@xxxxxxxx |fido  2:236/15.2