Re: SAMBA og NT-netværk

Troels Arvin wrote:
> smb-client har ikke brug for et drev-navn. smb-client har brug for et
> share-navn. Det er lang tid siden at jeg har brugt smbclient, men typisk
> vil kombinationen af server- og share-navn formuleres på følgende måde:
> \\servernavn\sharenavn
kommandoen er: smbclient //server/sharenavn -option
eller: smbclient \\\\server\\sharenavn -option

> Overvej i øvrigt at bruge smbmount for at indplacere et NT-share som en
> normal del af dit filsystem.
Du kunne med fordel placere et script a la dette i opstarten:

#!/bin/sh
smbmount //server/share -c 'mount /mnt/samba -u 123 -g 456'

og dette modsatte når du lukker ned. Vær opmærksom på at visse versioner
af samba ikke kan unmountes automatisk af systemet når du lukker ned.
Derfor er du nødt til at gøre dette (manuelt eller ved script) inden
smbd bliver stoppet.

M.v.h.
Sven Esbjerg