Re: Et interessant ppp problem i debian slink

Christoffer Hall-Frederiksen wrote:

> Da jeg er inde på DIKU lige nu (og ikke hjemme) kan jeg kun sige
> følgende. Maskinerne kan godt pinges:

Men så virker forbindelsen da ?!?

> fra tyr.diku.dk:

hmm, dvs. du kobler op via DIKU ?
Der er noget med at den "timer" ud efter en given tid hvis man
ikke holder forbindelsen vedlige.
Jeg mener at Mads Dydensborg på diku har en hjemmeside der forklarer
lidt om særhederne ved DIKU's opkaldsboks.
Der er flere ting der ikke er muligt via DIKU.
Bla. skal der også anvendes en http proxy på diku, og diku's
nameservere.

> Maskinerne kan sagtens pinnges! Hvis de ikke kunne pinges, ville det vel
> heller ikke resultere i sendto: operation not permitted - så ville jeg vel
> bare ikke få svar fra maskinen.

> Problemet er, at der selv med kdebug 4 ikke viser sig ret meget i
> syslog'en. Det jeg kan se er, at jeg får en lokal ip og en remote ip og at

For hver "debug / -d" der tilføjes pppd, så får du mere debug i log'en.
Muligvis er det kppp/kde der begrænser brugeren lidt for meget.

Ok.

--
mvh Frank Damgaard  frda@xxxxxxxxxxxxx | frank@xxxxxxxx |fido  2:236/15.2