Re: RPM database

In <37501E77.F3EA22CF@xxxxxxxxxx> David Sebastian Neumann <neumann@xxxxxxxxxx> writes:

>Jeg ville høre hvordan man fortæller redhat hvilket katalog den skal
>installere en rpm fil i.

Alle filer i en rpm pakke kommer med fuld path - prøv f.eks.
"rpm -qlp dinpakke.i386.rpm" for at se hvilke filer der ligger
i pakken.

Nogle pakker kan "relokeres", d.v.s. installeres i et andet
directory end standard. Det gøres med "--prefix" eller "--relocate"
options, se rpm man-siden. Det kræver dog at pakken er lavet, så
den kan finde ud af det.

--
Henrik Storner     | "Software engineering is a race between engineers
<storner@xxxxxxxx> |  who try to create foolproof software and the