Re: Opsætning af ISDN router

In <01BEACCF.094E3280@srvnt04.dator> ALM <alm@xxxxxxxx> writes:

>Jeg har 4 maskiner som jeg godt kunne tænke mig kunne komme på
>internettet via min cisco router.

>Skal jeg evt. have en linux box til at styre det med eller er det nok
>med routeren. (Den har en 4 ports hub indbygget)

Siden den har en indbygget hub, vil jeg næsten tro at den har support
for det der i Linux hedder "masquerading", d.v.s. at den laver adresse-
konvertering så alle dine lokale maskiner kan bruge den fælles net-
forbindelse.

I Zyxel routere hedder det "SUA" (Single User Account), men jeg ved
ikke hvad Cisco kalder det. Ofte hedder det "NAT" (Network Address
translation) - kig i manualen.

--
Henrik Storner     | "Software engineering is a race between engineers
<storner@xxxxxxxx> |  who try to create foolproof software and the