Re: WinTV til Linux ?!?

Camelz Controller skrev:

> Hvordan får man WinTV kortet til at køre?
> BTTV 848 skal selvfølgelig kompileres ind i kernen.
> Men hva' skal der mere til ???

Se http://www.sslug.dk/foredrag/tvkort

Ignorer det med installation af driver hvis du bruger en
2.2 kerne og ignorer det med videotext (der findes en
meget bedre videotext applikation nu, nemlig alevt).
Sig ja til video4linux i 2.2 kernen.

Her er listen over de moduler som jeg har loaded når
mit gamle hauppauge wintv/pci kører:

bttv                   33048   1  (autoclean)
tuner                   1996   1  (autoclean)
videodev                2432   2  (autoclean) [bttv]
i2c                     3328   2  (autoclean) [bttv tuner]

Jeg har disse linjer i /etc/conf.modules, så modulerne
loader automatisk når jeg starter xawtv/kwintv:

alias char-major-81 bttv
pre-install bttv modprobe -k tuner
options tuner type=0   # min tuner er en temic

--
torben fjerdingstad        | linux-2.2.9-smp/GNU/gnome-1.0
tfj@xxxxxxxxxxxxxxx        |   Man skal ikke skyde bjørnen