Flere partitioner og hvad så?

Hejsa

Jeg vil til at installere Redhat 6.0 igen, på min nye disk. Førhen har
det været sådan at jeg har lavet en bootdisk og så startet på denne
måde, men nu vil jeg til at lave en menu når maskinen booter.
Derfor:
For at linux vil boote direkte skal den jo have en partition under
1024 sector (eller hvad end det er) grænsen.
Kan jeg så bare lave en 4 gb partition først, og så lade min windows
partition ligge efter 1024 sector grænsen og så vil windows også
stadig boote uden problemer?
Eller skal jeg lave en linux partition på f. ex 1 gb som ligger først,
derefter min windows partition som så også ligger under 1024 sector
grænsen, og derefter en linux partition på de resterende 3 gb? Og kan
begge linux partitioner mountes som / (root)?
Og til sidst hvad er nemmest/ bedst at bruge? Lilo eller Partition
Magic bootmanager?

På forhånd tak

Morten Thomsen

This Message was sent from