Re: Tak og hjælp

John Poulsen wrote:

> Hej.
>
> Først tak for al hjælp indtil videre - og så til spørgsmålet:
>
> Jeg har fået downloaded en TNTdriver fra en ven's maskine, og den ligger på en >fat32-partition (som er mounted). (Jeg har endnu ikke fundet en driver til min Eicon
> Diva T/A ISDN modem).
>
> Nu er problemet: Hvordan skal jeg jeg få installeret den via XF86Setup eller
> tilsvarende. Filerne hedder henholdsvia XF86_SVGA og XF86_SVGA.tar.gz.
> Step by step vejledning ønskes - Det er til en SuSE 6.1.

XF86_SVGA er selve X serveren. Den er sikkert også indeholdt i
XF86_SVGA.tar.gz

For at installere:
mv /usr/X11R6/bin/XF86_SVGA /usr/X11R6/bin/XF86_SVGA.old
mv  XF86_SVGA /usr/X11R6/bin/

Gå ind i X konfigurationen og vælg et kort, således at X benytter denne
driver. Hvis ikke TNT er opgivet i listen, så vælg enten noget generic
SVGA, eller fx. Millennium II.

> Ligeliges med hensyn til kernen: Jeg har 2.2.9 filerne: patch-2.2.9.gz og >patch-2.2.9.gz.sign liggende på en fat32-partition.
> Når jeg - med din/jeres hjælp - har fået installeret disse ting, samt fået downloaded >driveren til Diva'en - så skulle jeg have en idé om, hvordan lige det skal gøres >:-}}}}.

Den patch-fil kan kun patche fra 2.2.8->2.2.9. Du skal altså have fat i
alle patches fra den nuværende kerne (jeg ved ikke hvad Suse6.1 bruger).
Måske er det nemmere at hente linux-2.2.9.tar.gz.

> Jeg har tidligere efterlyst en freeware driver til min SB PCI64, men der kom ingen >reaktion på den, er der kun OSS (4Front), der laver drivere til SB's lydkort??? Jeg >har reinstalleret min SB 16VE, idet den understøttes af den OSS version, der medfølger >SuSE 6.1, men det vil selvfølgelig være skønnere at kunne udnytte PCI64'eren i >stedet.............

Både PCI64 og PCI128 virker fint. Det kan være et problem at Suse's
konfigurationsprogram ikke kender dem. Disse Soundblaster kort benytter
Ensoniq 1370/1371 chipsets, da Creative opkøbte Ensoniq. Du skal altså
vælge et sådan kort. Se /usr/src/linux/Documentation/sound/es1370

Mvh Morten