Re: CD-RW og Linux?

On Tue, 8 Jun 1999, Sven Esbjerg wrote:

> Jeg vil gætte på at der ikke er nogen problemer. Det kommer
> selfølgelig an på om resten af dit system kan følge med til den
> overførselshastighed der skal til. D.v.s. hamrende hurtig HD og cd-rom
> drev. Masser af ram og en rimelig hurtig processor. Fx. IBM 10.000rpm
> Ultra 3 (eller Wide Ultra 2) min. 40X SCSI cd-rom Wide 2Mb cache 128+
> ram 350MHz processor (PII vil nok være at fortrække). min. 100MHz på
> bundkortet og intet IDE-snask og hvis man kan slippe for ISA så er det
> nok også en fordel.

Rolig nu - det skulle sagtens være muligt at brænde 8x på mindre hidsigt
hardware end det det - 8x er jo ikke andet end 1200kbyte/sec og en
ordentlig Ultra DMA disk skulle sagtens kunne nå 10-12 MByte/sec.
Processor og ram er noget nær ligegyldige i denne sammenhæng, men en
fornuftig PCI SCSI2-controller er fin.

> Så skulle det vel også være muligt at brænde op til 700Mb på 8-10min.
> Mmmmmmm :-)

Ku' være ok at få skiftet sin 2x HP-brænder ud med sådan et dyr :)

/Jesper

"Microsoft does have a Year 2000 problem. We're it"
(c) unknown       - Go Linux! http://www.linux.org/

 Jesper Monsted - RIPE: JM42 - jesper@xxxxxxxxxxx