Re: Hjælp mig - DNS

Sebastian Neumann wrote:

> Hejsa.
>
> Jeg har et par spørgsmål ang. DNS :
>
> 1.    Jeg har sat min DNS server op sådan at den styrer domænet
> wintermute.mil, men hvis jeg går på nettet med linux, kan folk så komme
> ind på min webserver, som er : http://www.wintermute.mil, eller skal jeg
> ligefrem betale for IP adresser og domæne mv.
Ja. Hvorfor ? Fordi ingen andre end dig spørger din
DNS-server om hvor wintermute.mil ligger. Alle andre
spørger først den DNS, der har autoritet over mil top-
level domænet og da den ikke kender dit domæne, er der ingen
der får fat i dig.

> 2    Sekundær DNS server, hvad skal man med den ?
Bruge den som backup, hvis der er nogen, der cracker primæren ?

> 3    Jeg har fået min Dhcp server til at annoncere min DNS servers navn,
> til dhcp klienterne, men....... hvordan får man DNS serveren til at
> loade dem op i en cache, sådan at jeg for eksempel kan lave nslookup på
> : Nejede1.wintermute.mil, ved at skrive nejede1, og dns serveren så
> derefter smider denne adresse i hovedet på mig sammen med ip adressen :
> nejede1.wintermute.mil IP : xxx.xxx.xxx.xxx ?
Jeg forstår ikke hvad du mener.
Hvis DNS er sat korrekt op vil det virke, hvor kommer
dhcp ind i billedet ?

--
MVH / Best Regards
Allan Jacobsen