Re: dummy rpm - hvordan laves den?

In <19990613214018.A20311@xxxxxxxxxxxxxxx> torben fjerdingstad <tfj@xxxxxxxxxxxxxxx> writes:

>Jeg ønsker mig en opskrift på hvordan man laver den mindst
>mulige dummy rpm.

Du kan lave en rpm-pakke ud fra f.eks. denne spec fil:

      Name: sendmail
      Version: 99.9
      Copyright: GPL
      Release: 1
      Group: Dummy/None
      Provides: smtpdaemon

      %description
      Dummmy package to fool the rpm database

      %files

Læg denne fil i /usr/src/redhat/SPECS/dummy.spec, og kør så
"rpm -ba --clean /usr/src/redhat/SPECS/dummy.spec"

>Meningen er at jeg så fremover let vil kunne opgradere redhat
>linux uden at få fyldt min disk med skrammel som jeg ikke bruger.

Det er der da en nemmere måde at gøre på: Opgrader per håndkraft.
I stedet for at bruge det automatiske opgraderings-program, så
opdater de rpm'er du bruger i hånden - hvis man starter med
selve rpm-programmet og glibc går resten som regel nogenlunde
smertefrit.

--
Henrik Storner     | "Software engineering is a race between engineers
<storner@xxxxxxxx> |  who try to create foolproof software and the