Re: Linux og uret

resen@xxxxxx wrote:

> Hver gang jeg kører Linux går der ged i tiden i biosen, således at tiden
> i andre os'er også bliver forkert. Hvad går der galt?
> Det er først sket efter at jeg i control-panel prøvede at stille på
> uret.

Linux forventer at uret i bios'en kører i GMT (London tid uden sommertid),
det gør windows ikke.
Så hvis du kører et-eller-andet smart program til at sætte uret (som ntpdate
under linux eller "net time" i windows), så vil det gå galt et af stederne.

Jeg har det omvendte problem, fordi login-script'et på mit arbejde sætter
uret under windows. Så uret er 2 timer foran når jeg booter op i Linux igen
(heldigvis behøver man ikke login-script'et for at spille quake3 - jeg
savner virkeligt ATI drivere til mesa).

Er der nogen der ved hvordan man tvinger Win98 til at lade bios uret være i
fred som det burde?

Mvh
Borup