Hjælp til ven

Hej.

Jeg er ved at hjælpe en ven med at installere SuSE 6.1, og fundet
problemer med følgende:

Printer: Canon BJC 4200, der er dels ingen driver, der passer til
den, dels får printeren nogle "mærkelige"  beskeder fra linux - vi
havde prøvet med BJC 600-driveren, er det derfor?

Modem: En Rockwell 33600 (ikke voice), findes der oplyninger til
den? I hvilken findes skal der rettes mvt. AT-koderne?

PPP: Hvad skal der rettes - og i hvilke filer for at få
netforbindelse til Get2net?

Findes der drivere til LPT-scannere? Hvor kan jeg evt. se en liste
over supporterede LPT-scannere? (Altså for at være præsist: Scannere
via printerporten).

Jeg har opdateret hans kerne til 2.2.9 og installeret hans AWE 64 i
kernen. Alligevel kommer der ingen lyd - hvad mangles der? Alt mht.
IRQ mv. er checket 3-?? gange, og det er *ikke* det, der galt...

Generelt: Hvor finder man de bedste HOW-TO og lignende?

Jeg skal selv have installeret min HP Deskjet 880C, kan den bruge
den 850C driver, der findes i SuSE 6.1 eller skal jeg have
installeret Ghostscript 5.50 (og evt. hvad mere) for at kunne
installer.

Er der en rigtig god beskrivelse et sted, om hvordan tar, gzip og
gunzip bruges - primært i forbindelse med installationer og
lignende?

Mvh.

John Poulsen

Follow ups