Re: SAMBA & Concorde C5: Akut hjælp please!

Allan Jacobsen wrote:

> fra Linux weekly news:
> Do not use the stock Red Hat 6.0 kernels with smbfs if you are mounting
> shares from Windows NT, 98, or 2000 servers. This message from
> Michael Warfield explains why: the stock kernel has been built with a
> compile option that causes smbfs to only work with Windows 95 servers.
Nej... tilfældigvis er de 2 jeg lige har prøvet med 95 maskiner.

> Derudover er den libc redhat leverer med til 6.0 en betarelease, som har
> flere kendte fejl, så jeg ville nok downgrade indtil redhat får en ny
> libc på deres side med updates.
Ja jeg er på vej ud af døren nu for at få lidt søvn, men jeg lige taget
høvlen (rpm --erase) og fjernet den nye samba. Den gamle <2.0 er på og
kører (så langt som jeg lige gidder teste) problemfrit.
Der er måske lidt kød på det sidste tip, der er flere libc referencer i
fejl meldingerne...

>Der er bl. a. en ny kerne:
> http://www.redhat.com/corp/support/errata/rh60-errata-general.html
Den har vi vist lagt på (eller også har jeg bare tænkt på det :-)

> "Life is too short for Microsoft software"
Det er f.... også for kort til... argg!
Med venlig hilsen
    Klaus Vink
    kv@xxxxxxxxxx