Re: Opsætning af qmail

Martin Christensen skrev:

> når jeg skal sende en mail til en lokal user, sættes adressen til
> username@localhost.localhost. I diverse filer i /var/qmail/control
> står der intet om localhost.localhost, men blot localhost, som min
> maskine hedder. Jeg har adresserne med @localhost.localhost fra
> de bouncede beskeder. Er der nogen, der ved, hvad der går galt?

Hvis du har navneserver så prøv at se hvad du får ud af at
spørge den om hostnavnet på 127.0.0.1. Svaret skal være
localhost, ellers mangler der et punktum. Ellers lad os
se hvad du har af filer i ../control samt hvad de enkelte
filer indeholder.

Du kan sikkert også få inspiration i manualsiden for
qmail-inject. Søg f.eks. efter ordet "host".

--
torben fjerdingstad        | linux-2.2.10-smp/GNU/gnome-1.0
tfj@xxxxxxxxxxxxxxx        |   Man skal ikke skyde bjørnen