Re: Adaptec 1505/1515 controller problem

Jeg kan kun bidrage med et nedslående svar...

Jeg har også prøvet at få AHA1505 til at virke (den, som fulgte med HP's 4020
CD-brænder. Jeg tror, der er flere udgaver af AHA1505). Jeg prøvede netop med
152x.o både som modul og fast indsat i kernen.
Jeg opgav, men har ikke prøvet at rode i kernel-sourcen. Enten standsede insmod
med 70-80% af processor-kraften (jeg dræbte den efter 30 minutter), eller også
opgav den hurtigt at finde kortet. Det er den eneste hardware, jeg har måttet
opgive at få Linux til at køre med.

Jeg har sendt en bug-report til maintaineren uden at få svar. Hvis du gør det
samme, kan det være, han begynder at blive interesseret.

Husk bl.a. at skrive, hvad der står på selve kortet (chip-versioner,
kort-versionsnummer o.lign.). Desuden, hvilken kernel-version og irq-adresser,
du har forsøgt dig med.

Claus

--
Claus Hindsgaul Hansen