Port af DOS spil, fortsat

Hejsa alle.

Som nogen måske husker, bad Rasmus Berlin for nylig om hjælp til at porte
et DOS spil til Linux. Jeg tilbød min hjælp, og portede faktisk selve
spillet til SVGAlib på et par dage. Men, så gik jeg lidt over gevind og
besluttede at der også skulle være lyd på.

Nu er det ved at være klart. Hvis man har et standard lydkort, som f.eks.
SB 16, eller lignende, og en relativt ny RedHat (f.eks. 6.0), så burde det
virke perfekt, så for alle der kunne tænke sig at prøve et lille sjovt
spil, så kan det hentes på;

http://www.challenge.dk/~madsdyd/linux/xarman

Nyeste version, lige nu, er xarman-0.99.8. Der er tar.gz, src.rpm og
i386.rpm, så man kan vælge sit favorit format (imellem de tre).

Her er et saks fra den originale DOS readme (som endnu ikke er kommet med
i linux pakken):

 The Story:
|----------|
   The Great War (World War IV) destroyed all life on planet Earth. Two
revival clans got away in large space stations. Now 50 years after, both
clans want to reconquer the Earth. But the ground is covered with mines.
The clans send specially designed cyborgs to conquer terrain. These
cyborgs are equipped with a mine scanner. They always know how many mines
there are in a short radius. And they can find the mines, but that takes
time. The red and the blue team fights to get the land first. Only one
clan can move back to Earth.

 The Game:
|---------|
   The game is a 2 player cross between Minesweeper and Dyna Blaster. Red
player is controlled by ASDW and Q, and blue player is controlled by JKLI
and U. You are placed in one corner of the screen, and you have to walk
around conquering land. The numbers are the amount of mines in a radius
of 1 square from the point. You can use Q or U to scan for where the
mines are, but this takes time. You win by marking half the squares with
your flag, you can not take the other players squares. You die if you
step on a mine. Race against a friend.

Det virker ret lækkert på mit eget system. Men, der er muligvis lidt
problemer med lyden på f.eks. SBLive.  SÅ, inden vi "rigtigt" releaser
spillet, ville jeg høre om nogen gad hjælpe mig med at teste det lidt?

Hvis lyden ikke virker, så læs lige README filen, og følg instruktionerne
- så bliver jeg glad.

Jeg vil også gerne høre fra folk der har succes med at køre xarman.

Bemærk, xarman med lyd kræver glibc 2.1 - det virker med 2.0, men der kan
være problemer med svgalib og pthreads. Typisk betyder det at man skal
trykke Ctrl+C for at lukke xarman helt. Dem der styrer RPM kan skrive
--nodeps for at tvangsinstallere pakken.

Jeg håber ikke nogen synes det er for off-topic, men det startede jo på
den her liste.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg.                               madsdyd@xxxxxxxxxxxx
NT is a closed box of point tools linked by an untouchable matrix of

Follow ups