Re: Netværk går kold en gang i mellem.

On Tue, 22 Jun 1999, Tobias Tobiasen wrote:

> Hejsa
> Telnet virker fint.
>
> Få at få liv i netværket igen startede jeg med at restarte jrun og
> apache men det hjalp intet, herefter prøvede jeg mig lidt frem med
> killall -HUP inetd, og /etc/rc.d/init.d/network restart.

Du sidder ved maskinen, ikke?

> Intet af dette hjalp det fjerneste :-( til sidst rebootede jeg maskinen
> (der står i en serverpark et sted)
>
> Nu har jeg 3 spørgsmål:
> Hvordan finder jeg fejlen?

Hvad melder /sbin/ifconfig ? Hvad sker der hvis du tracerouter et eller
andet?

> Hvordan retter jeg fejlen?

Finder den først :-)

> Hvis det sker igen, hvad gør jeg så for at undgå at reboote?

Det kommer lidt an på hvad slags fejl det er. Hvis det er hardware er det
svært at undgå - men så bør man selvfølgelig skifte den.

Ellers bør det ikke være noget problem.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg.                               madsdyd@xxxxxxxxxxxx
The IETF has an interesting enough life as is getting the too simple