Re: Print under Red Hat 6.0 og Logitech mus

Per Grill Nielsen wrote:

> Jeg har fået min printer til at køre under Linux (IBM/Lexmark 4029 010).
> Det var ikke det store problem. Det store problem (måske) er hvordan får
> jeg den til at skrive æøå ÆØÅ ??

Kender ikke lige den printer, men anvender du latin1 (ligesom windows)
så burde æøå virke. Er printeren sat til DOS codepages så går det galt.

> [...]
> ud fra Netscape. Problemet er at dokumentet fylder næsten 500 sider og
> jeg skal kun have udskrevet 30 sider midt i filen. Jeg kan ikke vælge
> side fra/til i Netscape og heller ikke Print Preview som jeg kan i min
> windåse. Der er andre editorer hvor jeg heller ikke kan vælge side
> fra/til. Er det et gængs problem i Linux, eller er det bare dem der har
> lavet applikationerne der ikke har gjort det godt nok? Jeg har prøvet at
> udskrive til en fil, og her bliver filen splittet op i flere sider
> (Postscript-fil). Min printer kan desværre ikke udskrive postscript :-(

Nej min printer en HP-III kan HPCL, men til konvertering af
postscript -> printer findes ghostscript (gs-aladin)
som kan konvertere til mange printere.

Programmer ghostview eller gv tillader markering af postscriptsider
til udskrift. Der findes også programmer som psselect (kommandolinie).

> Og så et lille spørgsmål. Jeg har en Logitech mus med hjul. Findes der
> support for mus med hjul i Linux?

Prøv "man XF86Config" :

      ZAxisMapping N M
               Some mouse devices have a wheel or a  roller.  Its
               action  is reported as the Z (third) axis movement
               in the X server.   The  Z  axis  movement  can  be
               assigned  to  another  axis  (X or Y) or a pair of
               buttons (the button N for negative movement and  M
               for positive movement) with this option.

--
mvh Frank Damgaard  frda@xxxxxxxxxxxxx | frank@xxxxxxxx |fido  2:236/15.2