Re: Sv: Char-module-4 m/logs og andre problemer (læs boot.msg i denne mail)

In <002a01bebdc7$9c11b3e0$946efea9@asterix> "John Poulsen" <jvp@xxxxxx> writes:

>I conf.modules siger, char-module-4, at det har med seriel at gøre,
>men hvad kan/skal jeg se efter, hvis det er den virtuelle konsol, det
>er galt med?

char-major-4 er konsollen OG serielle porte. At dømme efter din
boot-log er begge dele konfigureret ind i din kerne - dog er jeg
lidt i tvivl om din konsol-opsætning i kernen. Lad os se din
kerne-konfiguration (.config filen in /usr/src/linux).

Og så forstår jeg ikke, hvorfor du har konfigureret din kerne
som en multi-processor (SMP) kerne.

Hvad foretager du på systemet, når disse beskeder med "char-major-4"
dukker op ? Og hvor ser du dem henne - i /var/log/messages, eller ?

>Der er en del problemer: Char-module.4, evt. vituel konsul, hvorfor
>DMA'en ikke virker på harddiskene - og måske flere ting, jeg ikke er
>klar over p.t., i det jeg er en novice på Linux - endnu.

"Problemer" er så meget sagt ... jeg ser det kun som et problem, når
tingene ikke virker.

DMA på harddiskene tunes med hdparm programmet.

>Jeg vil have AL kerneting overstået, før jeg går videre, det er jo det
>vigtigste, at det er optimeret og fungerer.

Hæng dig nu ikke for meget i det. Der er meget andet, som også er
spændende.

--
Henrik Storner     | "Software engineering is a race between engineers
<storner@xxxxxxxx> |  who try to create foolproof software and the