Re: Netkort opsætning

Ok, jeg er med på at tallet ved io skal angives som hex, men hvordan laver
man dem om fra decimal til hex?
Nu har Frank Damgaard givet et eksempel (er det fra mit kort?) io=0x2a0 .
Hvordan fås dette?
Hvis det er fra mit netkort, hvor bliver så det sidste led af fra min decimal
io?

Det er nok lidt dumme spørgsmål, men jeg aner helt ærligt ikke hvordan man
laver det om, og det vil være
rart at vide, til senere brug!

På Forhånd Tak

Anders M

> Der skal kun stå et tal (og de skal være angovet som hex, ikke decimal,
> eller i dit tilfælde angiver du dem oktalt), f.eks. :
>
> options ne io=0x2a0 irq=9

> Driveren skulle gerne loades og "ifconfig" burde fortælle lidt info
> om kortet.
>
> --
> mvh Frank Damgaard  frda@xxxxxxxxxxxxx | frank@xxxxxxxx |fido  2:236/15.2

Anders Misfeldt
Currently running Linux Red Hat 6.0   -   Kernel 2.2.10
Member of the largest Linux user Group in the world:
SSLUG. Visit at www.sslug.dk
Mail me at: andefeldt.linux@xxxxxxxxxx