Routning

Jeg har et problem med Routning mellem mine 2 små netværk.
Netværkene består af:
192.168.100.2 - Windows 98
192.168.100.1 - Red Hat 6.0 (Server)
192.168.0.1 - Samme maskine som 192.168.100.1
192.168.0.2 - Windows 98

Fra serveren kan jeg "pinge" begge Windows maskiner.
Fra begge Windows maskine kan jeg "pinge" begge ip- adresserne på serveren,
da jeg har opsat en gateway.
Men jeg for en "time out" hvis jeg "pinger" fra Windows til Windows!
Hvad kan det skyldes?

Og lige et par spørgsmål som muligvis kan have indflydelse på ovenstående?
Kan Linux route mellem et 10 og et 100 Mbit netværk?
Under "Routning" i "Control panel" skal man opsætte en Gateway. Skal dette
felt være tomt når der er tale om 2 lukkede netværk?

Jeg håber i kan hjælpe mig

MVH

Jasper

Follow ups