kernen

Hello Sslug
Jeg har prøvet uden held at omkonfigurer min kernen.
Desværre forsvinder der også en hel masse ting fra min PC.
Mit styresystem er RH 6.0.
Jeg håber I kan hjælpe på nogle spørgsmål.
Skal RH 6.0 CD-rommen sidde i et mountet cdrom drev ?
Mine kommandoer er..

cd /usr/src/linux

make xconfig
Er den viste konfiguration maskinens aktuelle konfiguration eller en standart?

Efter ændring af kernekonfigurationsprogrammet trykker jeg ' Save and Exit '

Herefter skrives.:

make dep
make clean
rm -rf /lib/modules/2.2.5-15    ( pågældende folder forsvinder fra /lib/modules/ , men
                                             der er 2 andre folder i /lib/modules. Skal disse også slettes?)
make modules
make modules_install

Alle disse kommandoer kører som om det virker :-) .

Efter dette prøver jeg f.eks at køre sndconfig men den retunere med meddelse om at soundcore.o ikke fundet.

Folder /lib/modules/2.2.5-15 bliver oprettet igen.

Er denne fremgangsmåde rigtig?

Er der nogen måde man kan lave en standart kerne på ?

Håber I kan hjælpe

CU Søren

Follow ups