NFS opsætning (var Re: Skriverettigheder)

Gert Holtoft wrote:
> GENTLEMEN OF HONOUR:
> Mads  Palle  Anders

<rødme>

Jeg tænkte bare lige jeg ville få det følgende i arkiverne, til
fremtidige søgere:

Der er åbenbart en del interesse om fildeling for tiden, hvilket ofte
betyder NFS. Det er værd at bemære sig, at for dem der kører Rødhætte
(hvilket nok er størstedelen af os), er det muligt at udføre alt
arbejdet med linuxconf - både på server og klient. Eneste undtagelse er
oprettelsen af directories og rettelse af permissions, men hvis man er
helt kommandolinjeblind kan det gøres med GNU Midnight Commander. Hvis
man ønsker at gøre det pr. håndkraft, kan man finde al nødvendig
information i NFS-HOWTO fra LDP.

And
--
Anders S. Johansen, Jagtvej 109, 3.tv, 2200 Kbh. N +045 35836565
Wisdom = TANJ + TANSTAAFL