rt73usb modul - power-konfigurering ?

Hej.

Jeg har lige købt en D-Link Wireless router hvor der fulgte en USB wireless adapter med. Jeg pluggede den i en Ubuntu 9.10 laptop jeg har og det spiller out-of-the-box. Fantastisk!

Hvad der er mindre fantastisk er at CPUen har en normal idle-temperatur på 39-40 grader. Men når USB wireless adapteren plugges ind stiger idle-temperaturen til 50-51 grader - og så kører blæseren naturligvis.

Kigger jeg efter med 'powertop' uden wireless har jeg 54 wakeups/s og 97% af tiden er CPUen i C3 state. Rigtig fint og roligt. Er wireless koblet til har jeg 90000 (halvfems tusind) wakeups/s og CPUen er 50% i C0 (running) og 50% i C2 - den når aldrig ned i C3.

Nogen der ved om man kan konfigurere modulet til at være lidt mindre aggresivt så CPUen kan slappe lidt af ? USB adapteren er en RaLink-ting der bruger rt73usb modulet.

Mvh
-- Jan Holst Jensen

Bruger du Yahoo!?
Er du træt af spam?  Yahoo!Mail har den bedste spambeskyttelse, der findes
http://dk.mail.yahoo.com

Follow ups