Re: at lave en SVCD

On 04/30/2010 10:12 AM, Atte André Jensen wrote:
> Så den kan det hele eller? Hvis "ja" og jeg skal lave DVD'er der virker
> i så mange afspillere som muligt, hvilken slags skal jeg så vælge?

Køb også et par DVD±RW så du har lidt at øve dig
på. De kan overskrives hvis det går galt.

Jeg bruger følgende script til at lave en DVD:

ffmpeg -y -i input_fil.mpg -target pal-dvd -aspect 16:9 -ac 2 dvd.mpg
rm -rf DVD
mkdir DVD
dvdauthor -o DVD -x dvd.xml
mkisofs -dvd-video -o dvd.iso DVD

Brændes til DVD vha:

growisofs -dvd-compat -Z /dev/cdrom=dvd.iso

dvd.xml filen indeholder bare:

<dvdauthor>
    <vmgm />
    <titleset>
        <titles>
            <pgc>
                <vob file="dvd.mpg" />
            </pgc>
        </titles>
    </titleset>
</dvdauthor>

Det giver en DVD uden menu'er etc.

Hvis der er problemer med interlace, lydsynkronisering, etc.
har ffmpeg 117 options til at løse dette.

Mogens
--
Mogens Kjaer, mk@xxxxxxx
http://www.lemo.dk