Re: Dosemu fejl (løst)

Den Mon, 03 May 2010 20:06:08 +0200 skrev Frank Damgaard:

> hvillken distribution, kerneversion og dosemu version ? normalt virker
> det hvis man installerer den tilhørende dosemu fra pakkehåntering.

Mandriva 2009.1, kerne 2.6.29.6, Dosemu 1.4.0 og Freedos 1.0, seneste udgave
hentet direkte fra www.dosemu.org.
Jeg prøvede først at installere fra pakkehåndteringen, der har samme udgaver,
men fik samme fejl, og da www.dosemu.org anbefaler en anden fremgangsmåde,
hvor man installer som alm. bruger, prøvede jeg den. Åbenbart uden at det
gjorde nogen forskel.

Men nu, da du har hjulpet mig med at indstille den mentale GPS til at bruge
de rette søgeord på nettet - og tak for det - fandt jeg dette:
"you can check the value of
/proc/sys/vm/mmap_min_addr
and if it is non-zero, use
echo 0 > /proc/sys/vm/mmap_min_addr",
der løste problemet. I hvert fald så langt, at nu starter DOS, og det er jo
et godt udgangspunkt.

Andre har haft samme problem, kan jeg se, og det ser ud til, at "nogen" har
pillet ved den indstilling.

Tak for hjælpen.

Mvh
Michael Steen