Gnome og tilslutning af luks-krypterede diske

Hej

Jeg har min backup på en luks-krypteret USB-disk (faktisk på to manuelt
spejlede, men det er irrelevant).

Indtil for et par uger siden, kom Gnome med et dialogboks og spurgte
efter passphrase, når jeg tændte den, og hvis jeg så indtastede den,
lavede den pænt /dev/mapper/luks...-<uuid>.

Så var det jeg fik brug for min backup. Jeg satte nye diske i maskinen,
installerede en ny Debian Lenny (som jeg også kørte før), og
reetablerede /home fra backup'en. Det virkede fint.

Men... når jeg nu tænder USB-disken, kommer Gnome pænt og spørger om
passphrase, men selvom jeg indtaster den, laves der ikke en enhed i
/dev/mapper/ jeg kan montere.

Hvad kan jeg have glemt at installere/konfigurere på min nye installation?

.Henrik

--
Tjaeh. Jeg regner med at FAT er ret lamt ;-)
						-- Mads Bondo Dydensborg

Follow ups