Re: ICQ klonen licq...

Michael Pedersen skrev:

> Hej SSLUG'er!
>
> Jeg har brugt ICQ meget, og vil gerne forsætte med det her i Linux!
> Jeg  gik ud og ledte og fandt en klon (hvis der er nogen der kender den
> orig. ICQ til Linux, vil du så ikke lige sende en URL!?)
>
> Enyway...., det var en tar.gz og jeg fik den "unzipped", men kan ikke
> finde hvor jeg skal starte!
>
> Er der nogen der kender programmet og vil guide en grønskolling??

Programmet er sikkert ikke kompileret. Dette skal du gøre først!!
(se evt efter en fil der hedder README eller INSTALL )
for at kompilere programmet går du bare ind i mappen, skriver
./configure

og så:

make

og til sidst:

make install

Så skulle programmet være installeret, og det kan så køres ved at skrive
licq (tror jeg nok).
Husk at programmet kun kan køe under X-windows

--
    MVH
      Kim Schulz

E-MAIL:kim@xxxxxxxxx