Re: supergrep findes det?

"David Bo Jensen" <dbj@xxxxxxxxxxxxx> writes:

> Jeg tænker på at lave en bedre grep, der kan håndtere en mere kompleks
> syntax. F.eks
>
> cat min_fil.html | supergrep ./html_syntax table
>
> vil udprinte alle tables i øverste niveau fra min_fil.html, hvor "table" er
> defineret i html_syntax.
>
> Men findes der noget lignende i forvejen?

Hvis dine inddata er i XML-format (herunder XHTML), så burde det være
ret let at lave noget der trækker data ud på baggrund af et xpath
udtryk. Foreksempel som i kommandoen xpath der følger med perl modulet
XML::XPath (libxml-xpath-perl i debian og afledede distributioner)

Stadigvæk med XML som indput, men mere komplicerede udtræk kan du brug
XSLT og xsltproc der følger med libxslt. Men der er mere kompliceret
end bare at skrive en one-liner.

//Makholm