Re: Overvågning af tilsluttet serielport

2010/6/1 Jesper K. Pedersen <linux@xxxxxxxxx>:
> Jeg har en usb enhed (microcontroller) der fungerer som en standard USB
> serielport.
> Hver gang jeg resetter den skifter den tty nummer.
>
> I stedet for at jeg selv skal søge efter hvilken tty den sidder på, vil
> jeg gerne lave et lille script som finder den korrekte port.
>
> Da jeg har andre serielle USB forbindelser kan jeg ikke bare søge efter
> /dev/ttyUSB? og forvente den sidder der.
>
> Da det er en hotplug enhed burde man kunne lave en regel, som i stedet for
> at lave /dev/ttyUSBx for enheden også laver en link fra det aktuelle
> [...]

Kig i lsusb og noter dig ID nummeret for din USB enhed.

lav en ny fil i /etc/udev/rules.d der hedder 99-ttyusb.rules

skriv i filen

KERNEL=="ttyUSB*", ATTRS{idVendor}=="XXXX",ATTRS{idProduct}=="YYYY"
SYMLINK+="microcontroller"

Hvor XXXX er de første fire tegn i ID'et, og YYYY er de sidste 4.

for fremtiden burde /dev/microcontroller så være et symlink til den
korrekte ttyUSB*

-Doc
--
No trees were killed in the sending of this message
However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.