Re: C++ systemprogrammering Linux/Ultrix

"Erwin S. Andreasen" wrote:

> Praecis ligesom i C. Der findes diverse freeware C++ biblioteker der laver
> en wrapper omkring de kald, saa du fx. har et Socket objekt. Fx en der
> hedder socket++. Der er ogsaa noget kaldt ACE som daekker en hel hel masse
> forskellige ting.

Så er jeg mere rolig.

> Linux har alle de der SVR4 shared memory ting: shmget, semop, semctl etc.
>
> Faa fat i Steven's Advanced Programming in the UNIX Environment hvis du
> ikke har den allerede, det er en must for enhver UNIX-programmoer (dog ved
> jeg ikke hvor meget den overlapper med Unix Network Programming, jeg har
> ikke faaet laest den endnu, idet APUE ligesom daekkede det meste :)

Check. Har lige snuppet Sedgewick og O'Reilly's High Performance
Computing. I den forbindelse fik jeg fundet ud af, at min UNP er
forældet :( Posix er nyt for mig, men det kan vel ikke være så
forskelligt fra de gamle kald?

> Er det et bibliotek du vil udvikle fra bunden? Der er jo fx PVM der vist
> laver noget lignende (jeg har aldrig brugt den -- endnu, vi faar snart en
> bunke 400mhz Celeronner at lege med her, som vi vil saette op i en lille
> Beowuful cluster :)

PVM er message-passing. Jeg vil lave noget shared memory. Sværere at
lave, dårligere performance, men nemmere for programmøren. Det er en
forskerting mest, da det sjældent skalerer over 10 knuder, men jeg håber
på at kunne gøre det bedre.

Teoridelen er allerede skrevet, men jeg mangler et program til at bakke
mine påstande op (læs: hæve min karakter over 8). Kloge hoveder hævder
at alene udarbejdelsen af et sådanne program er et speciale i sig selv,
men jeg har håb. Jeg *er* jo verdens bedste og hurtigste programmør!

Tak
  And
--
Anders S. Johansen, Jagtvej 109, 3.tv, 2200 Kbh. N +045 35836565
Wisdom = TANJ + TANSTAAFL