Re: Net(u)værk

Den 16-08-2010 20:58, Gert Holtoft skrev:
Aften
Hvorfor skal det være så svært at give sin ubuntu(10.4) et fast ipnummer
uden at installere wicd.

Jag kan give den ip-nummer, netmaske, dns-servere men pokker om den vil
acceptere default gateway den forsvinder bare når jeg klikker anvend.

Det er sikkert mig der gør noget forkert, men hvad ?

mvh/gert

Har du ikke en mulighed for at koble et bestemt IP nummer til en given mac-adresse i routerens DHCP-Server? Det er vel den bedste løsning, med mindre du vil sætte din egen DHCP-server op. Det giver dig eet sted at administrere dine IP numre, og en pulje til gæster.