Re: C++ systemprogrammering Linux/Ultrix

On Wed, 30 Jun 1999, Anders S. Johansen wrote:

> Da det skal køre mellem ens maskiner, regner jeg ikke med at endian
> bliver noget problem. Tingene kommer til at køre på et ret højt niveau.

OK da. Troede at du ville noget derhjemme og noget på alpha. En anden ting
du dog skal huske (jeg ved at du ved det) er sizeof på *alt*. :-)

> overvejer rød/blå træer, da jeg i forbindelse med infosøgning om STL
> fandt ud af, at de brugte denne form for ballancerede binære træer. De
> er vist opfundet efter min tid på algoritmik i 1991... :D

STL implementationerne af mange af de her ting er -meget- hurtige.

> Jeg er ikke så vild med kernetråde i denne sammenhæng, da en hel del af
> min argumentation hænger på at de eksisterende systemer holdes nede
> performance-mæssigt af for mange kontekstskift. På den anden side får
> jeg jo brug for nogle processer til at overvåge de forskellige sockets,
> så jeg slipper vel ikke udenom.

I *princippet* kan du jo skrive din egen scheduler - altså, select og
mange andre io ting kan jo laves ikke-blokerende. Så du kan jo høvle
igennem select en gang imellem for at finde data, og kun hente hvis
nødvendigt. På den måde slipper du for at have kontekst skift, der
*smadrer din cache*, hvilket er det eneste rigtigt dyre. (Burde det være
ihvertfald. Registerskift burde være meget hurtige, men cachen gør av).

Med processkift får du jo "endnu mere" kontekst skift end med tråde....

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg.                               madsdyd@xxxxxxxxxxxx
Free your mind and your desktop will follow....