cron.weekly problem.

Kör CentOS 5.5 (Final)
Får med olika mellanrum fel log från cron.
---------------------
"Cron <root@gw> run-parts /etc/cron.weekly"

/etc/cron.weekly/makewhatis.cron:

zcat: /usr/share/man/man1/grn.1.gz: not in gzip format
zcat: /usr/share/man/man1/cdrwtool.1.gz: No such file or directory
zcat: /usr/share/man/man8/pktsetup.8.gz: No such file or directory

zcat: /usr/share/man/man8/mkudffs.8.gz: not in gzip format

Vid några tillfällen har jag bytt ut de felaktiga filerna mot nya. Det kan fungera en stund (mer än en uke (vecka)) men sedan händer något så filerna "faller sönder" tex är normalt grn.1.gz 5844 byte för att sedan ändra storlek till kanske 15232 byte, kan bli vad som helst. Som synes ovan kan även filer tappas bort.

Min fråga:

Vad beror detta på? Något fel i filsystemet? Kan jag fixa det på något vis? Ska jag byta ut disken snarast? Disken är en 4 år gammal 2,5" 100GB sata disk.

/Håkan

Follow ups