Re: Hvordan stjæler man ubuntu pakker?

Mogens Kjaer <mk@xxxxxxx> writes:

> Man lægger linien:
>
> deb http://activsoftware.co.uk/linux/repos/ubuntu karmic oss non-oss

Formatet af denne linje er

deb <base_url> <distribution> <component> ...

Hvor der er en eller flere components.

> Hvordan kan jeg fra ovenstående linie se hvilke pakker der er og hente
> dem ned én ad gangen?

Man henter følgende fil:

  $base_url/dists/$distribution/$component/binary-$arch/Packages

(Den findes oftest også pakket med gzip og bzip2 med de normale
endelser)

Det vil sige at i dit eksempel skal du hente (antaget at du bruger i386):

  http://activsoftware.co.uk/linux/repos/ubuntu/dists/karmic/non-oss/binary-i386/Packages
  http://activsoftware.co.uk/linux/repos/ubuntu/dists/karmic/oss/binary-i386/Packages

Den fil indeholder en mængde metaoplysnigner om alle tilgængelige
pakker, blandt andet afhngigheder. For at hente selve pakken bruger du
$base_url og Filename-feltet fra Packages-filen.

Det vil sige at for at finde activedriver-pakken som ligger i
oss-komponenten, skal du hente:

  http://activsoftware.co.uk/linux/repos/ubuntu/pool/oss/a/activdriver/activdriver_5.5.37-4.ubuntu_910_i386.deb

I mange repositories kan man bare går ind på $base_url og få en
standard apache DirectoryIndex, men det har activesoftware.co.uk
tilsyneladende slået fra. Øv, det gøre det lidt mere besværligt at se
om de også har pakker til andre arkitekture og distributioner.

Men de har både i386-pakker og amd64-pakker af hvad jeg lige kan føle mig
frem til.

//Makholm