Re: Ang Server tid Debian

Den 22-12-2010 00:29, Tanja Sørensen skrev:

> Kan lige sige at jeg prøvede og køre tzselect og det skal lige at dansk til er 00:25 (ny
> synkroniseret windows maskine).

> Therefore TZ='Europe/Copenhagen' will be used.
> Local time is now:      Wed Dec 22 02:14:55 CET 2010.
> Universal Time is now:  Wed Dec 22 01:14:55 UTC 2010.
> Is the above information OK?
> 1) Yes
> 2) No
> #?"

Måske en gammel debian installation der ikke kører med ntp tidssynkronisering
og system uret / hardware uret har drevet lige siden installation for længe siden?

hvilken debian version ?

i ældre debian kan kan ntp tid manuelt checkes med:
  ntpdate -q  dk.pool.ntp.org

i nyere debian:   ntpdate-debian -q

uden "-q"  så  stilles uret.

Egentlig burde "ntp" pakken være installaret så system uret synkroniseres med ntp server.
Opsætning i /etc/ntp.conf og /etc/default/ntp

Måske denne pakke mangler at blive installeret ?

ntp  1:4.2.4p4+dfsg-8lenny3     Network Time Protocol daemon and utility programs

PS.
måske tid manuelt skal sættes med "date", inden ntp kan sætte tid,
f.eks.:

  date -s "6:58"