Re: mediatomb config, evt anden medieserver forslag

2010/12/22 Atte André Jensen <atte@xxxxxxxxxxxxxx>:
> Hej
>
>Det virker egentlig ok, men mediatomb
> vælger at præsentere tingene på en noget uelegant måde.

Jag har inga bilder, men kör Mediatomb via 0.12.1 på 2 olika maskiner,
osx och linux.

jag har inga foton där, men både musik och video.
På servern har jag mappstruktur för både musik (iTunes bibliotek)
och video, i 3-4 nivåer.
Klienter är en ps3, och iPhone/iPad.

Alla klienter visar strukturen tydligt, även ps3an, om man väler
Video | directories
En lång lista ges om man väljer 'All videos'
När du lägger till en katalog, väljer du att göra det rekursivt?

> Jeg har kikket en del på det, og det virker som om det bare sådan det er m
> mediatomb (fx afspejler visningen ikke mappestrukturen på serveren), men er
> der nogle der kan afkræfte dette?

Jag kan förneka detta...

Vill du, så kan du påverka hur tingen skall organiseras via 'import.js'.
Jag har dock inte provat ändra i denna fil själv.

--
/Björn