Re: Ubuntu server filsystem mounted sit eget filsystem ro ?

> Nu hvor det hele ser godt ud, så kører du lige:
>        mdadm manage --readwrite /dev/md0

Den kunne jeg ikke finde ud af hvordan jeg skulle køre - jeg fik
aldrig lov og kunne ikke finde noget i man pages eller internet om
lige det. Men jeg rebootede og det gik fint og den kom op i rw :)

> eller noget tilsvarende, læs evt. man siden.
>        man mdadm
>
> Bagefter skal du køre følgende kommando:
>        badblocks -sv /dev/md0

gunner@:~$ sudo badblocks -sv /dev/md0
[sudo] password for gunner:
Checking blocks 0 to 234372159
Checking for bad blocks (read-only test): done
Pass completed, 0 bad blocks found.

> check output
>
> dmesg
> check output
sda giver ingen af de ovenstående fejl længere :)

> og kør
>        badblocks -svn /dev/md0
gunner@:~$ sudo badblocks -svn /dev/md0
[sudo] password for gunner:
/dev/md0 is mounted; it's not safe to run badblocks!

Jeg kører nu en mdadm --monnitor og har sat min mail op så den
rapporterer til min mail hvis noget skulle være galt.

1000 tak for hjælpen til alle der bidrog!

mvh
Gunner