Re: Genvej med cd

> Jeg ville nok have brugt min Windows-tast hvis ikke Emacs brugte den
> som Meta-tast (som bruges langt mere end en Alt-tast).

Emacs?  Yuk!   (Eight Megabytes Always Continuosly Swapping) ... Ok, jeg
skal nok lade være med at starte en "min editor er bedre end din editor"
slåskamp ... (men 'vi' er nu den bedste ;o)

> I øvrigt troede jeg at det var Ctrl-X, der var cut?

Det er da under Winslow.   Cut-copy-paste funktionerne (ctrl-x, ctrl-c,
ctrl-v i Windows) er i min Netscape (4.6) sat til alt-x, alt-c, alt-v

> Det er også lige meget. Pointen var, at jeg sparer en del tid, besvær
> og underlig drejning af fingrene ved at vænne mig til Alt-X i stedet
> for Alt-F4 bare fordi Windows har valgt den som genvej. Hvis Alt-X
> giver problemer kan man jo finde en anden kombination, som ikke giver
> problemer.

Hvis man kører eks. Icewm som wm er Alt-F4 mappet til ... close window!
;o)

> I øvrigt har jeg "Iconify" på Alt-Z, "Move" på Alt-A, "Size" på Alt-S
> og "Maximize" på Alt-W. Det kan varmt anbefales at indføre nogle
> lignede genveje (afhængigt af, hvad man har brug for, selvfølgelig) og
> spare sig for at bruge musen konstant.

Yes!  Dette statement kan jeg også tilslutte mig!