Re: rettigheds problemer chmod + chown mfl.

On 13/03/2011, at 19.41, Thomas Rosendal Jensen wrote:

> Se følgende indlæg skrevet af mig 04-03-2011 18:17
> Det hedder: "[TEKNIK] Webhotel til undervisningsbrug vha. flere sub domains for hver elev."
>
> Der er helt tydeligt rettigheds problemer.
> jeg håber på at det kan komme til at virke så man som almindelig bruger kan bruge programmet
> Jeg har helt klart brug for hjælp til dette

Du burde kunne gøre det på flere måder:

1)	du kan sænke beskyttelsen på de relevante filer og lave dem world write able, men det er en dårlig ide

2)	du kan tilføje relevante brugerne til en relevant gruppe så de har ret til at skrive i de relevante filer

3)	du kan via sudo give relevante brugerne ret til at skrive til de relevante filer som om de var den relevante ejer.

JonB