Re: text mode med grafikdriver uden x i Grub2

On 2011-04-01 23:19, Jens Bang wrote:

> Hvordan løser jeg det problem? Mit problem er at jeg skal bruge CUDA
> funktionerne på mit grafikkort til nogle beregninger, men der er ikke RAM nok
> på kortet, til både at have X kørende /og/ et CUDA program, så jeg skal starte
> i text mode, men med nVidia driveren loaded, for at få adgang til CUDA
> funktionerne.

RAM nok på grafikkortet?
Eller i computeren?
Kan du ikke anvende en minimalistisk nvidia X uden windowmanager?
Eller er blot det at kalde "X" nok til at bruge alt RAM?

Er du sikker på at driveren ikke er en del af nvidias "X".
Mormalt er der ikke meget grafik-driver i kernen, det avancerede
er i f.eks. Xorg eller evt. prooprietære drivere (f.eks. nvidia).
Dog er der en lille kerne-del til nvidia.