Re: Jeg ryger i mit eget spam filter (Debian 5/ Spamassassin)...

On Thu, 14 Jul 2011 13:27:04 +0200
"Jesper K. Pedersen" <linux@xxxxxxxxx> wrote:

> Selv laver jeg spam scan efter modtagelse af email - da såvidt jeg
> husker smtp standarden ikke tillader at modtage en email for derefter
> at afvise den. Den tillader kun at modtage "goddag" signalerne med
> efterfølgende afvisning.
>
> Jeg afviser email der forsøges bounched via mit system på smtp modtage
> tidspunktet (dvs. live slutmodtager check) - så jeg allerede efter
> "RCPT TO: mail@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx" kan afvise emailen, hvis ikke
> den kan leveres på min server.

Sorry - glemte at svare på " og enten sorterer det senere eller
måske bare smider det væk?"

Jeg lader spamassassin vurdere email - og email der scorer meget højt
på spam kasseres direkte. Email der er "måske/måske ikke" sendes videre
til en spam konto, jeg går igennem hver dag. Det er dog sjældent at der
går HAM i (ud over mine egne fra min mobil telefon - men det er fikset
nu).

Nu kører jeg dog også kun en mindre email server med 15 brugere så det
er hurtigt at gå igennem "måske/måske ikke" emails.

Mvh
JesperKP