Re: Flytte fra en debian 5 server til en Debian 6 server

Casper Sørensen <casper@xxxxxxxxxx> writes:

> Mod det så egentlig ikke burde kunne lade sig gøre via denne metode.
>
> 1. Installere Lenny på linode og opdatere den.
> 2. Installere alle pakker med hjælp fra dpkg ( mener nemlig at jeg kan
> lave en liste den vej over alle installerede pakker )

På din gamle maskine:

$ dpkg --get-selections | packages.txt

På din nye maskine:

# dpkg --set-selections < packages
# apt-get -f install

> 3. stoppe mysql, postfix, dovecot osv
> 4. rsync filerne over med -av -e aktiveret.

På det her tidspunkt skal serverne være stoppet på begge maskiner for
det bedste resultat. Hvis nedetid er et problem det er vigtigt at
minimere gøre man det derfor gerne over et par omgange:

4a) rsync ...
4b) rsync ...
4c) stop servere på source-maskinen
4d) rsync ...

Alt efter hvor meget data og hvor mange ændringer der er tale om, så kan
man gentage eller springe 4b over.

//Makholm