RE: Kan ikke skifte WAN IP adresse

14. feb. 2012 11.04 skrev Jesper Langkjær <jl@xxxxxxxxxxx>:
> Hejsa...
>
> Jeg har et lille problem som jeg håber en kan hjælpe mig med.
>
> Jeg har en pc stående som router med Fedora 10 på. Den har nu i nogle år fungeret perfekt, desværre var ADSL forbindelse fra TDC ved at være lidt langsom.
> Derfor opgraderede jeg forbindelse til en 20/10 med et nyt modem til.
> Herefter ændret jeg følgende:
> 1. Ændre ipadressen i /etc/sysconfig/network-script/ifcfg-eth0 til den nye ipadresse.
> 2. I /etc/sysconfig/network ændrede jeg gateway adressen til den nye.
> 3. Byttede netværks kablet til det nye.
> [...]

  Kan det være dine iptables er lavet på ip og ikke på interface ?
altså et firewall issue.

  -- Hilsen Andreas

Jeg har her i går aftes forsøgt mig med at slå firewallen helt fra og så genstartet hele maskinen, uden at det giver det helt store resultat. Jeg gik enda så vidt at jeg fjernede iptables modulet :-)

/Jesper