Re: Installation af Ubuntu fra eksternt cd/dvd drev ellers USB stick

> Jens Bang wrote, On 2012-05-09 10:37:
> Jeg er helt gået over til at installere fra USB, på de fleste nyere
> maskiner er der overhovedet ikke noget problem med det.
>
> Var ved at prøve Xbuntu 12.04 på USB, men den ville ikke lige boote på
> den maskine jeg testede, men almindelig Ubuntu 12.04 starter fint op.
>
> Du kan jo bare teste det?

Nej, for det er fordi jeg regner med at købe en laptop uden internt
cd/dvd-drev. Så når jeg har maskinene jeg kan teste det på, så er jeg
bundet af ikke at have et cd/dvd-drev. :-)

> På min ubuntu test maskine, søger jeg bare efter USB, så kommer der et
> program til at lave bootable USB sticks, giv den en ISO og en USB, så
> plejer det at spille fint. Så rebooter man bare på USBen, voila test af
> en ny Linux dist (mine maskiner er ikke helt kraftige nok til at køre
> virtuelle maskiner...)

Næste problem bliver så at jeg kun har en Windoze maskine at producere
cden på, da min gamle Linux maskine er død, og jeg kun kunne låne en
Windoze på arbejde.t :-(

-- Jens