Re: xrdp erfaringer?

On 06/06/2012, at 12.31, Frank Vestergaard Pedersen wrote:

> Hej Lars
>
> Jeg har for nogen tid siden rodet noget med xrdp på en CentOS 5 og fil
> lige ledes heller ikke AlrGr til at virke.
> Men jeg lige nu testet på en Ubuntu 12.04 og der kunne jeg få det til at
> virke efter at have fulgt dele af hvad jeg fandt på denne side:
> http://forums.fedoraforum.org/archive/index.php/t-265100.html
>
> det jeg gjorde var dette (som root):
>
> setxkbmap dk
> xrdp-genkeymap /etc/xrdp/km-0406.ini
>
> og så virkede det :-)
>
> NB. xrdp på min centos 5  havde ikke denne fil: xrdp-genkeymap!

Hej Frank
Tak for forslaget. Jeg havde gjort det før, men nu gjorde jeg det igen - denne gang med et lidt anderledes resultat…
Nu er det sådan, at hvis jeg f.eks. trykker AltGr + 8 som jo skal give [, kommer der et ctrl+8 første gang, mg næste gang en [. Hvis jeg gør det igen, kommer der kun ['er. Meget mystisk…
Så hvis man skal lave [, skal man trykke AltGr+8 to gange. Derudover må ctrl+8 ikke have en betydning i det program, man bruger…

Mange hilsner

Lars